Cei patru piloni ai performanței sportive

Toți cei care, într-un fel sau altul, au – avem-o relație cu lumea sportului (sportivi populari, antrenori de echipă, manageri de club, părinți ai tinerilor sportivi…) și care, la un moment dat scopul de a atinge obiectivele lor sportive, indiferent de nivelul acestora, sunt de acord cu privire la un maxim universal: de formare corespunzătoare îmbunătățește performanța sportivă.

Nu există discuții despre acest lucru, indiferent de sportul care trebuie practicat, școala care trebuie urmată sau nivelul în care ne aflăm, toți (antrenori și sportivi), suntem clari: pentru a îmbunătăți trebuie să vă antrenați.

Acum, discrepanța, îndoielile vin când vine vorba de a sublinia ce fel de antrenament este cel mai potrivit pentru atingerea obiectivelor noastre: Ce, Cum, cât de mult și când să ne antrenăm. Dacă la aceste îndoieli adăugăm circumstanțele specifice ale activității noastre specifice (timpul și facilitățile disponibile, disciplina sportivă, vârsta atletului,resursele, nivelul…), atunci, este atunci când ne confruntăm cu dilema: cum să optimizăm formarea pentru a ajunge la maximum de performanță sportivă?

Toate acestea, fără a uita că nu toți cei care practică sportul caută excelență, există, de asemenea, cei care o practică doar pentru plăcerea de a face acest lucru, și este în totalitate dreptul lor de a continua să-l practice, fără alte pretenții.

Cu toate acestea, pentru sportivii amatori care încearcă să-și îmbunătățească rezultatele prin formare, sper că această reflecție asupra:

Cei patru piloni ai performanței sportiveCei patru piloni ai performanței sportive

Revenind la întrebările pe care ni le-am pus la câteva rânduri mai sus: ce să instruim? Cum, cât și când s-o facem? Vom începe să le răspundem în ordine inversă.

Când să te antrenezi? Numărul de sesiuni de formare pe săptămână și momentul în care acestea ar trebui integrate ar trebui, în mod logic, să fie reconciliate cu circumstanțele fiecărei persoane. Cunosc sportivi de la IRONMAN (adult) care se antrenează în fiecare zi la ora 06:00, înainte de începerea zilei de lucru și profită de weekend pentru a face un “trage un lung” trei sau patru ore. Alții părăsesc timpul de formare pentru după-amiază sau noapte, odată ce obligațiile de muncă sunt îndeplinite, familie… posibilitățile sunt la fel de variate ca sportivii, nu vom intra în mai multe detalii.

Pentru sportivii de vârstă școlară, este clar că formarea va fi după-amiaza, în mare măsură sub disciplina unui club, care este în cazul în care microciclul săptămânal este structurat, pe baza unor parametri diferiți (competiții de weekend, perioade competitive, încărcare…), de obicei în zile alternative.

Cât de mult antrenament? Care este cantitatea potrivită de povară pe care organismul nostru trebuie să o depună pentru a obține o îmbunătățire a rezultatelor, fără a intra în concentrare excesivă și consecințele sale fatale, cum ar fi leziuni sau sindromul arde.

Patru piloni ai performanței sportivePatru piloni ai performanței sportive

Principiile antrenamentului sportiv sunt numeroase și variate. De fapt, în funcție de școala care urmează (American, Central European, est, Australian…) sau cel teoretic pe care îl abordăm, unii citează 6 Principii, alții 8, 10… unii vor acorda mai multă importanță unui principiu, alții îl vor nega… în opinia mea, în ceea ce privește cantitatea de încărcare, a tuturor principiilor care influențează formarea sportivă, sunt două care trebuie luate în considerare foarte mult.:

Principiul suprasarcinei: stimuli insuficienți, de-concentrare; stimuli excesivi, vătămare. Căutați un nivel de cerere adecvat caracteristicilor voastre, pentru a-l crește treptat, într-un mod constant și progresiv: fără grabă, dar fără pauze.
Principiul supercompensării. După o sarcină sau un stimul (catabolism) și recuperarea sa (anabolism), organismul realizează adaptări superioare (îmbunătățiri) care permit creșterea progresivă a încărcăturii.
Install the app on your smartphone and use it offline.

Dar Ai Grijă! Fără odihnă nu există supracompensare, dar oboseală, epuizare și în cele din urmă rănire.Vă recomand, în cazul începătorilor, să lăsați o zi de odihnă între sesiuni, doar de numărare pe una din cele două zile ale week-end!!

Cum să te antrenezi? Desigur, acest lucru va depinde, mai presus de toate, de disciplina sport la care ne dedicăm, nu este același înot ca rularea, sau de a juca fotbal, baschet… cu toate acestea, pentru a oferi orientări generale cu privire la ceea ce ar trebui să conțină o sesiune de formare adecvată, vom cita alte patru principii-deja cunoscute – ale formării sportive.:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here